Keluhan .


Hari berganti hari, menjadi bulan yang ditelan masa menanti saat rindu yang dulu tak pernah kunjung tiba.
Aku menjadi manusia yang tamakkan segalanya. Perhatian dia, kasihnya dia, rajuknya dia... tetapi sekarang semuanya berubah. Segala yang pernah ada dulu untuk aku kian hilang dan menjadi kosong. 

Memulakan sesuatu yang baru bukannya semudah yang disangka. Rajukku yang dulu dipujuk kini dipandang keanak-anakkan. Marahku yang dulu diubah menjadi tawa kini menjadi bara yang menghangatkan pergaduhan. Manjaku yang dulu hilang. Egoku mula bertandang. Mengapa tidak dari dulu aku menjadi manusia yang tidak pernah kenal erti manja kerana sekarang jatuhnya aku menyakitkan jiwa. 

Manusia tak pernah sama. Tapi mengapa aku masih mengharapkan manusia itu sama, masa itu sama, kasih dan fahamannya juga sama. Lapangku diteman tangis. Minda mengajar hati untuk menerima segala yang ada didepan mata adalah kurnia. Baik buruk menjadi teladan mengajar aku menjadi aku. 

Ikhlaslah aku supaya tiada sesal mengejar dikemudian hari, jangan kau gamit kenangan yang dulu kelak yang sekarang menghilang sendiri. Ya ALAH.. kuatkanlah aku untuk menjadi aku. 

Hati merasa..Otak berfikir..Jari menzahirkan :)

No comments: